23948sdkhjf

Försäljningsökning för H&M

Modekoncernen ökade den totala försäljningen i februari. Försäljningen ökade även under räkenskapsårets första kvartal, december till februari.

I februari ökade modekoncernens totala försäljning inklusive moms med 11 procent i lokala valutor jämfört med samma månad föregående år, då ökningen låg på 5 procent under månaden. Försäljningen under årets första kvartal, december till februari uppgick till 32 143 miljoner kronor exklusive moms jämfört med samma kvartal i fjol då försäljningen uppgick 28 392 miljoner kronor.Inklusive moms och omräknat till svenska kronor ökade försäljningen med 13 procent och uppgick till 37 524 miljoner kronor. Vid utgången av februari uppgick antalet butiker till 3 192 butiker jämfört med 2 818 vid samma tidpunkt föregående år. PH

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063