23948sdkhjf

Han slimmar sportgigant

Färre leverantörer, ett tydligare sortiment och samordnade inköp med övriga Nordenmarknaden. Det är kedjans nye vd Ulf Kinnesons strategi för att locka konsumenterna till ett tydligare Intersport. Ett nytt butikskoncept för outlet ses också över.

Vid ägarkonferensen i november förra året presenterades en ny affärsplan som implementeras just nu. I den ingår att samordna inköp för den nordiska marknaden som består av 568 butiker och omsätter 1,3 miljarder euro – ett samarbete som aldrig tidigare har gjorts och som kedjan nu ska dra nytta av. Planen är undertecknad Kinneson själv, som i februari har innehaft vd-posten i ett år. Även butikskonceptet ses över och butiksstorleken. I mars 2012 gjordes ett försök med lågpriskonceptet Budgetsport. Nio månader senare gick butiken i Töcksfors i konkurs. Om det finns planer på ett nytt lågpriskoncept är Kinneson förtegen om.– Jag anser att vi har ett behov av outletbutiker. I vilket format kan jag inte gå in på. Men vi behöver ju också hantera varor som behöver reas bort. Är det något vi kommer se i framtiden alltså?– Vi tittar på nya butikskoncept. Inför 2015 kommer vi att uppgradera tankarna om butikskoncept.Kajsa ÅströmFoto: Kajsa ÅströmLäs hela intervjun med Ulf Kinneson i senaste numret av Habit, mars 2014.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062