23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Minskad februariförsäljning för Gap

Den amerikanska klädkoncernen noterar ett försäljningstapp på 7 procent jämfört med motsvarande månad i fjol. 

Den totala omsättningen landade på 929 miljoner dollar jämfört med 966 miljoner för februari 2013. Den jämförbara försäljningen globalt backade för Gaps samtliga varumärken: Gap med 10 procent, Banana Republic 7 procent och Old Navy 6 procent. ”Medan februari var en svår månad, håller vi fokus på att genomföra våra globala satsningar”, kommenterar Glenn Murphy, Gaps koncernchef. Kajsa Åström Läs mer om Gaps planer för 2014 här: Stärkt bokslut för Gap

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web02