23948sdkhjf

Visningsvecka i augusti

Visningsveckan i Stockholm förlorade ju Mercedes-Benz som titelsponsori vintras men har kvar ett antal tunga huvudsponsorer. Spikat är dock att visningar äger rum i Stockholm under vecka 35.”Det är inte säkert att det blir någon titelsponsor utan vi arbetarjust nu med att sy ihop allt kring veckan”, säger Christin Ericsson, projektledare hos MEC till Habit Sko & Mode.

Efter avslutad visningsvecka i vintras klev bilföretaget Mercedes-Benz av som titelsponsor. Dock har veckan ett antal andra huvudsponsorer som man fortsätter samarbeta med, senast var sponsorerna bland andra American Express, Oriflame och Canon.– Vi hade ett väldigt bra samarbete med Mercedes-Benz, och de var en mycket bra hjälp på vägen. Det är inte säkert att det blir någon titelsponsor till kommande vecka utan vi arbetar i detta nu med att planera veckan och räknar med att kunna berätta alla detaljer inom ett tre till fyra veckor, säger Christin Ericsson, projektledare från MEC som tillsammans med ASFB, Association of Swedish Fashion Brands, organiserar veckan. Det som däremot är spikat är att visningarna äger rum under vecka 35 men det är ännu inte helt klart om arrangemanget sker måndag till onsdag eller tisdag till torsdag.Tanken är också att fortsätta att samarbeta med Berns och använda lokalerna till visningsarena. Dessutom tillkommer ytterligare lokaler men vilka de blir är inte helt klart. Om det blir Båthallen på Djurgården som användes senast återstår att se.– Vi tittar på flera alternativ. Båthallen fungerade väldigt bra som arena och vi hade många fina visningar där. Sedan är det kanske inte optimalt ur ett logistikperspektiv och vindarna var kalla där i vintras. Men å andra sidan är det augusti nästa gång och då är Djurgården en härlig plats att vara på, säger Christin Ericsson. PH

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.096