23948sdkhjf

Vändning för CDON

E-handelsbolaget CDON Group, där bland annat Nelly ingår, visade ettpositivt rörelseresultat för årets fjärde kvartal. Målsättningen är attsegmentet Mode ska uppvisa tillväxt genom geografisk expansion.

Nettoomsättningen för årets fjärde kvartal uppgick till 1 470,6 miljoner kronor vilket var en minskning mot föregående år. Rörelseresultat för fjärde kvartalet ökade från 6,7 miljoner kronor till 26,6 miljoner. Resultatet efter skatt uppgick till 15,8 miljoner kronor för fjärde kvartalet jämfört med -90,4 miljoner förr samma kvartal i fjol. Bolaget redovisar ett resultat före skatt om 20 miljoner kronor för fjärde kvartalet. Omsättningen under helåret ökade ändå med 1,3 procent till 4 417 miljoner kronor.– Koncernen kommer under 2014 öka investeringarna för att driva tillväxt, främst inom segmenten mode och sport & hälsa. Initiativen, som är i linje med koncernens långsiktiga strategi, har redan påbörjats genom den nyligen annonserade geografiska expansionen av Nelly.com, säger Paul Fischbein i en kommentar till rapporten.Under årets fjärde kvartal lanserades Nelly på nya marknader och segmentet Mode där Nelly och Members ingår ökade försäljningen under åerst siat kvartal med 1,5 procent och med 11 procent för helåret. Segmentet stod för 20 procent av bolagets totala försäljning under fjärde kvartalet och 42 procent av försäljningen sker på den svenska marknaden. Utanför Norden är Nederländerna största markanden. PH

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078