23948sdkhjf

Odd Molly omorganiserar

Varumärket satsar för att vända negativ trend     

Design, försäljning och nära relationer till sina kunder. På det ska Odd Molly satsa för att de senaste årens minskande försäljning ska öka igen. Ett antal strategiska åtgärder inom organisationen ska nu vidtas. Kollektionerna ska bli starkare och distributionsnätet förbättras. Arbetet har redan gett resultat, och ordervärdet på vår- och sommarkollektionen 2014 har ökat med 26 procent jämfört med samma kollektion förra året. På grund av förändringarna inom företaget har ett antal anställda behövt lämna bolaget. - Vi gör förändringar i Odd Molly´s organisation för att skapa förutsättningar för en lönsam utveckling. Som ett resultat av det har vissa tjänster blivit modifierade och andra har tagits bort. Självklart är det tråkigt att flera kollegor lämnar företaget men samtidigt tror vi att det är ett nödvändigt steg för att stärka vår konkurrenskraft, säger Anna Attemark, CEO på Odd Molly, i en kommentar. KF

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.066