23948sdkhjf

En skjorta i luften

I måndags satsade skjorttillverkaren Eton på en högtflygande och annorlunda marknadsföringsgiv för att snärja den manliga affärsresenären.

Samtliga 112 passagerare på Malmö Aviations Flight TF 003 mellan Stockholm och Göteborg fick i måndags, 9:e december, en tidig julklapp från Eton, en exklusiv businesskjorta. En giv för att snärja den manliga affärsresenären och ett tema som ska genomsyra hela varumärkets kommunikation under nästa år.– Med en kompromisslös tro på kvalité fortsätter vi att utveckla skjortan såväl stilmässigt som funktionellt. Målet för 2014 är att få fler kunder att upptäcka våra skjortors unika egenskaper. Våra businesskjortor genomgår vår unika schweiziska process som gör att de håller sig fräscha hela dagen, så den ser lika bra ut på kvällen som på morgonen när du satte den på dig. Detta gör att du kan resa med stil, säger Robert Inghamn, varumärkesansvarig på Eton.Malmö Aviation var i sin tur nöjda över samarbetet som skapade synnerligen gott mervärde för kunderna.Eton grundades 1928 och har huvudkontor i Gånghester utanför Borås. Försäljningen finns i 40 länder genom 50 Brand Stores och Shops-in-shops samt drygt 1 000 utvalda återförsäljare som bland andra Saks Fifth Avenue, Neiman Marcus, Nordström och Bloomingdales i USA; Harry Rosen i Kanada; Harvey Nichols och Bloomingdales i Förenade Arabemiraten; Tsum i Ryssland; El Corte Ingles i Spanien; Le Bon Marche i Frankrike; La Rinascente och Coin i Italien; Selfridges och Harvey Nichols i Storbritannien; KaDeWe i Tyskland; Bijenkorf i Holland; Illum och Magasin du Nord i Danmark och NK i Sverige. PH

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.422