23948sdkhjf

Nytt koncept för B&B i Berlin?

Något är i görning och det handlar om förändringar av koncept, layoutoch målgrupp inför juliupplagan av modemässan Bread & Butter. Detframgår av ett brev som skickats ut. Ledningen förnekar dock en flyttmen menar att det kraftigt svällande antalet mässor i den tyskahuvudstaden gjort besökarna förvirrade.

Det framgår av ett öppet brev som Bread & Butters grundare Karl-Heinz Müller skickat ut. Han menar att mässan måste förändras av en rad olika skäl; fler mässor pockar om uppmärksamheten och konkurrensen är förödande, marknaden för de mindre och fristående butikerna har förändrats och inköpsmönstren ser annorlunda ut. E-handel har vuxit sig starkare och det har också modekedjekoncepten menar mässledningen och nu ska slutkonsumenten involveras på ett nytt sätt. Däremot förnekar Müller en flytt av mässan, enligt rykten till Istanbul, och menar att det vore ett för enkelt sätt att förändra och dessutom anser han att Berlin och hemmamarknaden Tyskland fortfrande är en bra och tillräcklig bas.“I Berlin, har en ruinerande tävling börjat. Vi vet alla vad som händer när tillgången överstiger efterfrågan. Vad som händer till slut är att vi har utställare och besökare som inte vet var de ska ta vägen eller var de ska gå. Särskilt för utländska besökare har Berlin blivit förrvirrande, skriver Karl-Heinz Müller i en kommentar. Mässledningen ska visa upp strategier för nya Bread & Butters juliupplaga i Berlin den 16 december. Mässan har arrangerats sedan 2001. PH

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

1.186