23948sdkhjf

Nytt utseende för Junkyard

E-handlaren satsar med ny grafisk profil och egenproducerade kläder.

Junkyard har ny grafisk profil signerad Björn Atldax, som även ligger bakom det grafiska konceptet för Monki, Weekday och Cheap Monday. Förutom själva logotypen använder sig Junkyard av "Don’t waste time" som slogan i kombination med varumärket.- Nu är det dags att ta nästa steg och då ska även den grafiska profilen förändras, säger Thomas Löfgren, som grundade Junkyard 2002.Under hösten har e-handlaren inlett en större satsning med egenproducerade kläder med varumärket Junkyard XX-XY. Målsättningen för Junkyard är att successivt addera varumärken där man själv äger konceptet för att nå en ännu bredare målgrupp och därför var också bytet av logotyp av vikt, för att den grafiska profilen skall kunna leva genom de egna varumärkena.- Vi var ute efter någonting som känns mer modernt och som går ihop med modetrenden och stilen som allmänt gäller på det vi säljer och förmedlar idag, men som också är tilltalande för skate- och snowkulturen, då även den kommer att vara viktig för oss i framtiden, säger Thomas Löfgren.PH

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.072