23948sdkhjf

Stärkt Asiensatsning för WeSC

Sportmodeföretaget har tecknat ytterligare distributionsavtal för Asiensamt licensavtal för Australien. Avtalen ger utökad täckning på deasiatiska marknaderna.

WeSC har ingått ett distributionsavtal med Yun San Corporation avseende de asiatiska marknaderna Kina, Japan, Hong Kong, Macao och Taiwan. Sedan tidigare har företaget distributörer för Singapore och Sydkorea och får därmed mycket bra täckning på de asiatiska marknaderna. Yun San har stor erfarenhet av försäljning av produkter för varumärkesbolag via distribution i Asien som Lacoste, Ted Baker, Tory Burch och Sebago.WeSC har också ingått licensavtal med Ultimate Creative Agencies PTY Ltd. gällande den australiska marknaden. Bolaget menar att en utlicensiering av varumärket är ett drag som lämpar sig väl då den australiska marknaden, med sitt geografiska läge, har en omvänd säsongscykel. Även UCA har en lång och framgångsrik historik av att bedriva försäljning inom det segment som WeSC tillhör. Från start får WeSC en upparbetad distribution via varuhuskedjan Myer. – Etablering på nya marknader genom distributions- eller licensavtal är en viktig del i strategin för att nå långsiktig tillväxt och lönsamhet för WeSC. Både Yun San och UCA är exempel på den typ av aktörer som vi gärna arbetar med framöver, säger Johan Heijbel, tf vd för bolaget i en kommentar.– De har stor erfarenhet på sina respektive marknader med upparbetade försäljningskanaler som ger en betydande försäljning redan från start. Samtidigt är det ett styrkebesked för WeSC att varumärket och produkterna har sådan attraktionskraft och vi ser fram emot att fortsätta att bygga på detta både med nya och befintliga partners.WeSC grundades 2000 och har försäljning i över 2 600 butiker via distributörer i 19 länder. Bolaget har egen distribution i Sverige, England, Danmark, Tyskland och Österrike. Aktien handlas på First North.PH

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064