23948sdkhjf

Go West

Hur etablerar man sig som svensk modeaktör på den amerikanska marknaden? Business Sweden arrangerar ett tvådagarsprogram i ämnet i Stockholm.

Business Sweden ser stora affärsmöjligheter för svensk modeindustri i USA. Därför hålls seminarier med fokus på hur man etablerar sig på den amerikanska modemarknaden mellan den 4 och 5 november i Stockholm. Därtill arrangeras individuella möten mellan svenska modeföretag och amerikanska modeaktörer.– Vår förhoppning är att svenska modeföretag ska få vägledning i hur man etablerar sig i USA och att de knyter värdefulla kontakter. Målet är att skapa långsiktiga relationer och samarbeten mellan svenska modeföretag och amerikanska modeaktörer, säger Vivianne Gillman, chef för Business Sweden i New York, i ett pressmeddelande.Talare är Gunnar Oom, statssekreterare åt handelsminister Ewa Björling och Annika Rembe, Generaldirektör på Svenska Institutet. Palle Stenberg, vd på Nudie Jeans, och Emy Blixt, grundare av Swedish Hasbeens, delar med sig av sina erfarenheter av den amerikanska modemarknaden och de amerikanska modeaktörerna deltar i en paneldiskussion som modereras av Vivianne Gillman. KAInitiativet går inom ramen för Swedish Fashion Goes New York, vilket är ett samarbete mellan Business Sweden, SI, och Utrikesdepartementet med syfte att öka medvetenheten om Sverige som mode- och designnation. Särskilt fokus ligger på kunskapsöverföring inom hållbart mode.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078