23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Branschveteraner gör repris av en blågul klassiker

Med en stor passion för Gul & Blå gör Magnus Senke tillsammans med WeSC-grundaren Mattias Hallencreutz ett försök att gjuta nytt liv i det snart 50 år gamla varumärket.

Gul & Blå med rötter i 1960-talet är åter i hetluften. Magnus Senkes och Mattias Hallencreutz plan är att erövra marknaderna med det blågulaa varumärket. – Att bli så totalt dominerande som Gul & Blå var är inte möjligt att göra om. Men vi hoppas och tror att vi kan bli ännu större fast på en global marknad i stället, säger Magnus Senke till Habit.På agendan står wholesale. På knappt ett år har antalet säljkanaler växt. I Japan, Australien, Nederländerna, Belgien, Tyskland, Storbritannien, Danmark, Finland och USA säljs Gul & Blå. I Sverige finns ett 30-tal återförsäljare, bland dem ETC-butikerna i Stockholm, Olssons i Växjö, Stuk i Göteborg och Rådhuset i Uppsala. Sedan en dryg månad tillbaka finns plaggen också i den tillfälliga butiken i Mood-gallerian i Stockholm. – Under våren hoppas vi ha ett 50-tal återförsäljare och finnas i de bästa jeans- och modebutikerna som är varumärkesdrivna, säger Magnus Senke.Kajsa ÅströmFoto: Kajsa ÅströmLäs mer i senaste numret av Habit, nr 10 2013

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109