23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Uppmärksammad lansering av Size Zero-butik var pr-kupp

Nu introducerar Riksföreningen mot ätstörningar en märkning för sundare ideal i modebranschen  

Lanseringen av size zero-butiken Miss Skinny, som väckte mycket uppmärksamhet och fick stor spridning i sociala medier, har visat sig vara en pr-kupp. Bakom kampanjen står Frisk&Fri, Riksföreningen mot ätstörningar. Kampanjen syftar till att lyfta frågan om osunda ideal i modebranschen. I samband med kampanjen har Riksföreningen mot Ätstörningar tagit fram en företagsmärkning för hela branschen – ”För sannare skönhet”. För att få använda märkningen i sin egen marknadsföring måste företagen betala 10 000 kronor i en årsavgift till Frisk& Fri, samt uppfylla samtliga av nedanstående kriterier: ”- Vi visar modeller med olika kroppstyper- Vi anlitar bara modeller med BMI över 18.5 - Vi retuscherar inte våra modellers storlek- Vi har en handlingsplan mot ätstörningar” KF

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11