23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Starkt kvartal för Gap

Försäljningen under andra kvartalet som avslutades den 3 augusti ökade med 8 procent och i jämförbara butiker var ökningen 5 procent.

Siffrorna för försäljningen i jämförbara butiker drivs framför allt av butikskoncepten Gap och Old Navy, skriver bolaget i sin kvartalsrapport. För dessa koncept globalt var försäljningen i jämförbara butiker + 6 procent medan Banana Republic-konceptet backade med 1 procent jämfört med en ökning med 6 procent under motsvarande kvartal i fjol. Gaps nettoresultatet ökade med 60 miljoner dollar, vilket är en ökning med 25 procent jämfört med motsvarande period förra året. Även på nätet fortsätter tillväxten. Under andra kvartalet ökade e-handeln med 27 procent.Under kvartalet öppnade koncernen totalt 49 butiker, varav 15 franchise, medan 33 stängdes, varav 22 på den amerikanska hemmamarknaden.Under räkenskapsåret 2012 omsatte Gap Inc 15,7 miljarder dollar. Koncernen driver butikskoncepten Gap, Banana Republic, Old Navy, Piperlime, Athleta och Intermix.Kajsa Åström

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|