23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Gap växer i Asien

Amerikanska modekoncernen expanderar sitt varumärke Old Navy till Kina med både fysisk butik och e-handel.

Bolaget meddelar i dag att man tar sitt Old Navy-koncept till Shanghai där en första butik öppnar under första halvåret 2014. Butiken kommer att ligga i ett av stadens mest trafikerade shopping- och nöjeskvarter. Även Old Navys e-handel ska lanseras för hela Kinamarknaden.– Att ta varumärket till Kina är en logisk följd av förverklignadet av vår globala tillväxtstrategi, säger Glenn Murphy, styrleseodförande och vd för Gap Inc i ett pressmeddelande.I dag har Old Navy över tusen butiker i USA, Kanada och Japan.Det finns också planer på att öppna en första Gapbutik i Taiwan under första halvåret nästa år. Även e-handeln ska lanseras på marknaden. Kajsa Åström

BREAKING
{{ article.headline }}
1.095|instance-web03