23948sdkhjf

Virtusize går in i Japan

Det svenska virtuella provrummet, Virtusize, lanseras i Japan idag. Första kunden är Magaseek, en av landets största modehandlare. 

I dag, den 21 augusti, lanserar Magaseek tjänsten Virtusize, för att hjälpa sina kunder att hitta rätt storlek på de 20 000 plagg som finns tillgängliga i företagets webbshop.Virtusizes affärsidé är att hjälpa kunder att näthandla kläder med rätt passform och storlek genom att jämföra det plagg de vill köpa med ett plagg de redan äger. För webbutiker blir resultatet minskade returer och en bättre kundupplevelse.–Vi har länge haft ögonen på Japan, säger Peder Stubert, en av Virtusizes grundare till Dagenshandel.se.Han förklarar att Japan är världens tredje största e-handelsmarknad, och en av de mest avancerade.– Alla japanska klädsajter använder ett standardiserat system för att ange storlekar, där alla mått är mycket noggrant angivna. Det finns däremot inget visuellt program liknande Virtusize, så intresset är mycket stort från e-handlarna.Den första kontakten med den japanska marknaden togs i början av året.Virtusize tog hjälp av Business Sweden som ordnade möten med åtta av Japans största modeföretag.Två samarbeten är redan i hamn, och Peder Stubert har gott hopp om att flera aktörer kommer att haka på.Virtusize har redan öppnat kontor i Japan.DF/Dagens Handel

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.456