23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Gina Tricot tar ut ny färdriktning

Från och med i höst förändrar modekedjan sin strategi och förtydligar sortimentet mot konsumenterna.

Gina Tricot breddar sortimentet och delar upp det i fyra olika grupper: White, Black label, Grey label och New Classics. Genom uppdelningen skapas tydliga avdelningar i butikerna och kedjan riktar därmed in sig på fyra konsumentgrupper, enligt ett pressmeddelande. – Detta är den största förändringen hittills i kedjans historia. Vi har ändrat hela vår inköpsorganisation och tagit ett viktigt steg mot att bli en internationell modekedja. Det kommer att synas tydligt både i butik och i marknadsföring, men framförallt i våra kollektioner, säger Jörgen Appelqvist, som är vd för Gina Tricot.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03