23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Här är H&M:s nya expansionsplaner

Den svenska klädgiganten fortsätter att satsa på nya butiksöppningar och går in med sina koncept på nya marknader. Även e-handeln ska expandera, enligt H&M:s kvartalsrapport som släpptes i dag, onsdag.

Under andra kvartalet öppnade H&M hundra nya butiker, bland annat den första i Sydamerika, i Santiago de Chile. Även det nya konceptet & Other stories hade premiär med sju butiker i några av Europas metropoler som London, Paris, Köpenhamn och Stockholm. I en kommentar till rapporten skriver vd Karl-Johan Persson att satsningen har ”slagit väl ut”. Men det är framför allt COS som H&M lyfter fram i sin kvartalsrapport. Utvecklingen beskrivs som ”mycket god” och därför fortsätter klädgiganten att rulla ut konceptet på nya marknader, bland annat i Turkiet och Schweiz där butiker öppnar i höst. Planen är att också satsa på onlineförsäljningen. Under augusti öppnar H&M webbshop i USA och flera nya onlineländer står på tur under nästa år.Totalt i år beräknar bolaget att växa med 350 nya butiker. Det är 25 butiker fler än den usrprungliga planen. De största tillväxtmarknaderna är Kina och USA. Men bolaget går även in på helt nya marknader med sitt H&M-koncept. Under hösten öppnar butiker i Litauen – en i Vilnius och en i Klaipeda – samt tre i Tallinn i Estland. Premiär blir det också i Belgrad i Serbien där två butiker öppnar. Jakarta i Indonesien får också sin första H&M-butik, som drivs via franchise.KÅLäs också: H&M tappar under andra kvartalet

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|