23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Norsk sportkedja växer ”Sverige är högintressant”

Efter den första svenska etableringen i höstas öppnar den norska sport- och fritidskedjan Stormberg nu sin andra butik i Sverige.

När köpcentrumjätten Emporia öppnade i slutet av oktober förra året var det premiär för norska Stormberg i Sverige. Sortimentet består till största delen av sport- och fritidskläder för dam, herr och barn från ett till tolv år. Företaget finns också på nätet med en svensk webbshop och säljs i XXL:s sportvaruhus i Sverige. Nu är det dags för den andra etableringen som sker på Mirum galleria i Norrköping i slutet av maj. – Vi ser Sverige som en högintressant marknad som delar många av de kärnvärden och hållningar som finns i Norge. Även om norrmännen har en närmare relation till det att gå på tur så är det svenska klimatet väldigt likt Norges och allt fler finner glädje i att vara ute på olika aktiviteter, säger Line Skaane, som är marknadschef på Stormberg i ett pressmeddelande.Stormberg grundades 1998 av Steinar J. Olsen. 2011 omsatte bolaget 250 miljoner norska kronor. I Norge består kedjan av ett antal butiker och säljs i 200 sportbutiker över landet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078