23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Försäljningsras för H&M

Det kalla marsvädret slår mot klädkedjan H&M:s försäljning. Försäljningen i jämförbara butiker sjönk med 12 procent jämfört med motsvarande period i fjol. Klädjätten har redan dragit igång mellansäsongsrean.

Förklaringen till tappet i mars förklarar H&M dels med en stark jämförelsemånad förra året då försäljningen ökade med 26 procent, dels det kalla vädret med snö i flera länder i Europa och Nordamerika där H&M har butiker. Detta har inneburit att försäljningsstarten av vårkollektionerna har försenats. H&M noterar att det kalla vädret har fortsatt även i april i Europa. Koncernens totala försäljning sjönk under mars med 4 procent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094