23948sdkhjf

Uppåt för VRG

I mars ökade Venue Retail Group sin försäljning i jämförbara enheter med 2 procent, på den svenska marknaden var ökningen 5 procent. 

Accessoar- och skokoncernen Venue Retail Groups totala försäljning i mars uppgick till 58 Mkr.– Vi är nöjda med att vi ökar försäljningen i mars trots att påsken inföll tidigare i år vilket ledde till färre försäljningsdagar jämfört med förra året, säger Susanne Börjesson, vd på Venue Retail Group.Accessoarer (kedjorna Accent och Morris) stod för cirka 73 procent av koncernens försäljningen och skokedjan Rizzo för cirka 27 procent under räkenskapsåret 2011/2012.Antalet butiker i mars 2013 uppgick till 120 stycken, vilket är oförändrat jämfört med motsvarande månad året innan. KA

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109