23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

GSL växer med Fred Perry

GSL, Gustafssons Sport and Leisur, tar över distributionen av Fred Perry i Norge och Danmark. Därmed är nu GSL ensam samarbetspartner i Norden till det brittiska livsstilsvarumärket.

GSL äger nu rätten att sälja, distribuera och marknadsföra varumärket Fred Perry i hela Norden. GSL har sedan tidigare distributionen för Sverige och Finland. De nya marknaderna innebär en omsättning på cirka 20 miljoner kronor och hundra kunder. – Vi har visat under lång tid att vi gör ett bra jobb och att vi framför allt lever upp till förväntningarna vad gäller marknadsföringsstrategi och segmentering. Vi är rädda om varumärket och delar Fred Perrys värderingar om långsiktighet och trovärdighet, säger GSL:s huvudägare Magnus Gustafsson.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094