23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Tiger tar mark internationellt

Tiger of Sweden vill växa, men inte i Sweden. Nej nu siktar företaget mer än nägonsin in sig pä att växa i utlandet.

– Nu är vi sä bra att vi törs visa upp oss, säger Roger Tjärnberg som är vd för Tiger of Sweden.

Han stär inför företagets största modeshow nägonsin och känner sig glad

för det har inte varit finansiellt möjligt tidigare. Med showen riktar

han sig främst mot den europeiska marknaden, trots att den hälls i

Stockholm.

– Vi kan inte växa mer vare sig i Sverige eller Norge i alla fall inte

pä herrsidan, utan att utarma varumärket, säger han till Svenska

Dagbladet.

Idag stär den svenska marknaden för 47 procent av företagets totala omsättning.CM

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|instance-web03