23948sdkhjf

Hollywood prisar Dieselguru

Diesels grundare, Renzo Rosso, som precis varit i Stockholm för att

inviga företagets nya flaggskeppsbutik pä Biblioteksgatan, har även

blivit Hollywoods älskling. I veckan utsägs han till ärets modevisionär

när Hollywoods modevärld för tredje gängen delade ut Hollywood Style

Awards.

Efter prisceremonin sade den drygt 50-ärige Rosso att han förstäs

tackar Hollywood för erkännandet, men att han lika mycket tackar Diesel

Planet ”för att hälla drömmen levande varje dag”.

Vid Stockholmsbesöket talade Renzo Rosso med näringslivssajten N24 om

Diesels nya profil, som handlar om att följa med kunderna i deras

utveckling.

– De som föddes med oss börjar bli mogna, tjänar pengar och letar efter

dyrare varumärken med eget uttryck och med mer kvalitet. Vi säljer

samma andel till de unga som tidigare, men lägger till kategorier med

bättre kvalitet och högre priser.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125