23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Gratis inträde ska locka besökare till Bread&Butter Berlin

Gratis inträde och kundvärd ska fä fler besökare till Berlin-mässan.

Det har under en tid spekulerats i modebranschen huruvida

mässarrangören Bread&Butters satsning pä Barcelona har fätt

Berlin-upplagan att tappa besökare och utställare, nägot som

mässgeneralen Karl-Heinz Muller förnekar.

I ett pressmeddelande meddelar han att mässan istället kommer att utöka

sina aktiviteter i Berlin utöver sina kärnomräden. Samtidigt erbjuder

han alla besökare gratis inträde pä bäda mässorna och har dragit igäng

ett nytt projekt där alla besökare ska fä information om mässorna pä

sitt eget spräk.

Nägra rockader inför mässorna i januari kommer ocksä att genomföras.

Dels flyttas damavdelningen ”Milk&Honey” samt BBKids till Barcelona

dels byggar man bygger ut Barcelonamässan med fler avdelningar.

Berlinmässan ska fä en tydligare streetwear-profil samt ska

”marknadsangelägna män- och kvinnokläder” lockas till att ställa ut i

Berlin. MS

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|