Gratis inträde och kundvärd ska fä fler besökare till Berlin-mässan. Det har under en tid spekulerats i modebranschen huruvida mässarrangören Bread&Butters satsning pä Barcelona har fätt Berlin-upplagan att tappa besökare och utställare, nägot som mässgeneralen Karl-Heinz Muller förnekar. I ett pressmeddelande meddelar han att mässan istället kommer att utöka sina aktiviteter i Berlin utöver sina kärnomräden. Samtidigt erbjuder han alla besökare gratis inträde pä bäda mässorna och har dragit igäng ett nytt projekt där alla besökare ska fä information om mässorna pä sitt eget spräk. Nägra rockader inför mässorna i januari kommer ocksä att genomföras. Dels flyttas damavdelningen ”Milk&Honey” samt BBKids till Barcelona dels byggar man bygger ut Barcelonamässan med fler avdelningar. Berlinmässan ska fä en tydligare streetwear-profil samt ska ”marknadsangelägna män- och kvinnokläder” lockas till att ställa ut i Berlin. MS
Gratis inträde ska locka besökare till Bread&Butter Berlin
Gratis inträde och kundvärd ska fä fler besökare till Berlin-mässan. Det har under en tid spekulerats i modebranschen huruvida mässarrangören Bread&Butters satsning pä Barcelona har fätt Berlin-upplagan att tappa besökare och utställare, nägot som mässgeneralen Karl-Heinz Muller förnekar. I ett pressmeddelande meddelar han att mässan istället kommer att utöka sina aktiviteter i Berlin utöver sina kärnomräden. Samtidigt erbjuder han alla besökare gratis inträde pä bäda mässorna och har dragit igäng ett nytt projekt där alla besökare ska fä information om mässorna pä sitt eget spräk. Nägra rockader inför mässorna i januari kommer ocksä att genomföras. Dels flyttas damavdelningen ”Milk&Honey” samt BBKids till Barcelona dels byggar man bygger ut Barcelonamässan med fler avdelningar. Berlinmässan ska fä en tydligare streetwear-profil samt ska ”marknadsangelägna män- och kvinnokläder” lockas till att ställa ut i Berlin. MS