23948sdkhjf

Blygsam debut för Goldfinger

I skuggan av CIFF och CPH Vision, i Tuborgs svala och ändamålsenliga gamla tapphallar, arrangerades för första gången den tredje modemässan som är tänkt att bli återkommande under modeveckan i Köpenhamn. Namnet är Goldfinger och inriktningen är jeans och streetwear. Under fredagen, då Habit besökte mässan, var det hela en lugn tillställning men enligt projektledaren Sune Rauer var det fler besökare under lördagen, och framförallt söndagen som han menar var mässans bästa dag. Enligt Sune Rauer kom totalt cirka 3 000 besökare, trots krånglande shuttlebussar, för att se det sextiotal utställare som närvarade. Bland utställarna, som i huvudsak bestod av danska och svenska, märktes en önskan om fler besökare men initiativet till mässan berömdes. Flera vittnade också om lyckade orderläggningar. _x000B_Sune Rauer tror på en kraftig ökning av antalet utställare till nästa upplaga som äger rum i februari._x000B_
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078