23948sdkhjf

Nordisk skoallians

En skomässa är född. Eller åtminstone avlad. Många långa möten mellan skobranschens representanter i Sverige, Danmark, Norge och Finland har resulterat i en ny nordisk skomässa på Stockholmsmässan den 21 och 22 februari 2004. Mässan ska drivas av branschen för branschen – inte av en extern mässarrangör – och Agenturföretagen har fått uppdraget att hålla i trådarna._x000B_Att just Stockholm blev samlingspunkt berodde dels på att Nordens Sko- och Väskmässa redan är störst regionalt men också att Stockholm ligger bra till geografiskt._x000B_Nacka-mässan, som går av stapeln för sista gången den 16 och 17 augusti, brukar erbjuda ungefär 130 utställare och fler lär det bli i Älvsjö. Anna Wigardt-Duhs på Agenturföretagen ser stora utvecklingsmöjligheter för det nya konceptet._x000B_– Nacka var väldigt trivsamt, men det blev för trångt. Vi fick tacka nej till leverantörer. Med större lokaler kan vi fokusera på upplevelser och inspiration i form av trendinformation, visningar och fester. Och vi ser gärna att mässan blir mer gränsöverskridande med fler leverantörer av exempelvis väskor, scarfar och andra accessoarer._x000B_Samarbetsplaner mellan den nya skomässan och Stockholm Modecenter pågår också för fullt för att exempelvis kunna synkronisera sina datum._x000B_Som grädde på moset hoppas Agenturföretagen att det nya konceptet ska locka nya inköpare från både Tyskland och Baltikum som letar ett mer intimt och tidigarelagt alternativ till GDS. CB_x000B_
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064