23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nordisk skoallians

En skomässa är född. Eller åtminstone avlad. Många långa möten mellan skobranschens representanter i Sverige, Danmark, Norge och Finland har resulterat i en ny nordisk skomässa på Stockholmsmässan den 21 och 22 februari 2004. Mässan ska drivas av branschen för branschen – inte av en extern mässarrangör – och Agenturföretagen har fått uppdraget att hålla i trådarna._x000B_Att just Stockholm blev samlingspunkt berodde dels på att Nordens Sko- och Väskmässa redan är störst regionalt men också att Stockholm ligger bra till geografiskt._x000B_Nacka-mässan, som går av stapeln för sista gången den 16 och 17 augusti, brukar erbjuda ungefär 130 utställare och fler lär det bli i Älvsjö. Anna Wigardt-Duhs på Agenturföretagen ser stora utvecklingsmöjligheter för det nya konceptet._x000B_– Nacka var väldigt trivsamt, men det blev för trångt. Vi fick tacka nej till leverantörer. Med större lokaler kan vi fokusera på upplevelser och inspiration i form av trendinformation, visningar och fester. Och vi ser gärna att mässan blir mer gränsöverskridande med fler leverantörer av exempelvis väskor, scarfar och andra accessoarer._x000B_Samarbetsplaner mellan den nya skomässan och Stockholm Modecenter pågår också för fullt för att exempelvis kunna synkronisera sina datum._x000B_Som grädde på moset hoppas Agenturföretagen att det nya konceptet ska locka nya inköpare från både Tyskland och Baltikum som letar ett mer intimt och tidigarelagt alternativ till GDS. CB_x000B_

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078