23948sdkhjf

Mulberry moderniserar

Nu ger sig Mulberry på allvar in i modebranschens guldliga. En modernisering av varumärket är i full gång och hädanefter ska enbart företagets symbol, det lilla trädet, ge kunderna lyxvittring. Namnet Mulberry blir det enda som kommuniceras och alla underetiketter försvinner. En bärande del av förnyelsen är den djärvare klädlinje som lanseras till hösten._x000B_- Det var hög tid för nytänkande på klädsidan, vi började nästan bli tråkiga. Även om vi säljer mest accessoarer är det kläderna som drar utvecklingen framåt, säger ägaren Roger Saul._x000B_Bakom den nya damkollektionen står Scott Henshall som knep posten som Creative Director mitt framför ögonen på både Matthew Williamson och Russell Sage. I Henshalls första säsong ingår såväl handskmjuka nappaklänningar, besticktryckta sidenskjortor och lätta pälsmockakappor som patchworkplagg. Materialen är typiska för Mulberry men använda på ett oväntat sätt, som i en blommig chiffongklänning med nappavolang. Även accessoarerna har hottats upp där flöjtfodralsformade handväskor och spetståade ankelboots väntar på trendmedvetna höstshoppare. _x000B_Som ett led i förnyelsen presenterar Mulberry en totalrenoverad flaggskeppsbutik på Bond Street i London i september. Tack vare ett joint venture med Challice Limited (som ägs av stenrika Mr och Mrs Ong) finns även nya fräscha pengar inför den butikssatsning som görs i USA från våren 2002._x000B_
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.055