23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Tidig Ispo tappar besökare

Med mässan två veckor tidigarelagd och öppningsdagen flyttad från söndag till lördag var många utställare skeptiska efter den lugna inledningen på Ispo, världens största sportmässa, 21 till 24 juli. Men efter den svaga starten strömmade besökarna i vanlig ordning till det gigantiska mässcentrumet utanför München._x000B_Mässledningen fick viss kritik för att ha ändrat det inarbetade schemat, samtidigt som många utländska inköpare drog fördel av flygbolagens weekendrabatter. Andelen utländska besökare första dagen var över 60 procent._x000B_De flesta var däremot positiva till mässans uppdelning i segment, som Bike-Ispo och Beachwear-Ispo._x000B_Enligt mässans egen attitydundersökning bedömer både utställare och besökare sportmarknaden som ganska osäker. Många tror att branschen står inför en djupgående omvandling, inte minst på grund av alla nya aktörer från modebranschen. Av mässans 1 572 utställare var andelen beklädnadsföretag större än någonsin. Det sammanlagda besökarantalet sjönk något jämfört med förra året, från 32 000 till 30 000. _x000B_

BREAKING
{{ article.headline }}
0.051