23948sdkhjf

Tidig Ispo tappar besökare

Med mässan två veckor tidigarelagd och öppningsdagen flyttad från söndag till lördag var många utställare skeptiska efter den lugna inledningen på Ispo, världens största sportmässa, 21 till 24 juli. Men efter den svaga starten strömmade besökarna i vanlig ordning till det gigantiska mässcentrumet utanför München._x000B_Mässledningen fick viss kritik för att ha ändrat det inarbetade schemat, samtidigt som många utländska inköpare drog fördel av flygbolagens weekendrabatter. Andelen utländska besökare första dagen var över 60 procent._x000B_De flesta var däremot positiva till mässans uppdelning i segment, som Bike-Ispo och Beachwear-Ispo._x000B_Enligt mässans egen attitydundersökning bedömer både utställare och besökare sportmarknaden som ganska osäker. Många tror att branschen står inför en djupgående omvandling, inte minst på grund av alla nya aktörer från modebranschen. Av mässans 1 572 utställare var andelen beklädnadsföretag större än någonsin. Det sammanlagda besökarantalet sjönk något jämfört med förra året, från 32 000 till 30 000. _x000B_
Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Systrar lanserar nytt klänningsvarumärke
Butiker tvingas stänga när barnklädeskedjan ger upp franchisemodell
Bik Bok om stängningarna: ”Butikshyrorna är en av faktorerna”
Inköpsveckan igång i Stockholm – Helena Waker: ”En ny tid, nya insikter”
Omsättningen rasar för XXL
Lacoste med ny kreativ chef
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.093