23948sdkhjf

PTA öppnar butiker

PTA Group öppnar egna varumärkesbutiker i Sverige. Redan nionde augusti slås portarna upp till tre butiker i Stockholms city, St Jaques i NK passagen, Avenue på Biblioteksgatan och en PTA/Avenue-butik i Täby centrum. Butikerna är ett led i PTA Groups ompositionering som startade för ett år sedan med ny organisation, nya designer och nytt tänkande kring varumärkena. I varumärkesbutiken finns nya möjligheter att visa upp ett helt koncept och hela kollektioner. Redan nu projekteras det för öppnandet av en butik i Malmö inom kort. Efter det följer butiker i flera medelstora svenska städer. Det är bäddat för stor konkurrens för den enskilda detaljhandlaren._x000B_– Att den enskilda detaljhandeln får svårt att hänga med i konkurrensen med varumärkesbutiker är redan nu ett välkänt faktum. De är i allt högre utsträckning ett utdöende släkte, menar Pekka Sihvonen, chef för PTA Group i Sverige._x000B_Med en ökad god kompetens inom företaget, inte minst på butikssidan, så är PTA Group redo för att bryta nya marknader. Tyskland är en tänkbar marknad. På varuhuset Illum i Köpenhamn satsas också på en butik inredd enligt de nya koncepten. _x000B_Tillsammans med ALU Nordic och reklambyrån Ruth har PTA Group tagit fram tre nya inredningar till butikerna. PTA-butikerna går i svagt beige och en ljus blå/grön ton, med låg inredning för bra varuexponering. Avenue-butikerna ska kännas lyxiga och är inredda i blankt vitt, rostfritt, marmor och ljust skinn med rosa som kontrastfärg. I St Jaques-butikerna är inredningen i valnötsträ, alumium och rå betong. _x000B_St Jaques i NK Passagen har även en bar och en hel del teknik till salu som är resultatet av ett samarbete mellan PTA Group och Hi-Fi Klubben. _x000B_
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063