23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

PTA öppnar butiker

PTA Group öppnar egna varumärkesbutiker i Sverige. Redan nionde augusti slås portarna upp till tre butiker i Stockholms city, St Jaques i NK passagen, Avenue på Biblioteksgatan och en PTA/Avenue-butik i Täby centrum. Butikerna är ett led i PTA Groups ompositionering som startade för ett år sedan med ny organisation, nya designer och nytt tänkande kring varumärkena. I varumärkesbutiken finns nya möjligheter att visa upp ett helt koncept och hela kollektioner. Redan nu projekteras det för öppnandet av en butik i Malmö inom kort. Efter det följer butiker i flera medelstora svenska städer. Det är bäddat för stor konkurrens för den enskilda detaljhandlaren._x000B_– Att den enskilda detaljhandeln får svårt att hänga med i konkurrensen med varumärkesbutiker är redan nu ett välkänt faktum. De är i allt högre utsträckning ett utdöende släkte, menar Pekka Sihvonen, chef för PTA Group i Sverige._x000B_Med en ökad god kompetens inom företaget, inte minst på butikssidan, så är PTA Group redo för att bryta nya marknader. Tyskland är en tänkbar marknad. På varuhuset Illum i Köpenhamn satsas också på en butik inredd enligt de nya koncepten. _x000B_Tillsammans med ALU Nordic och reklambyrån Ruth har PTA Group tagit fram tre nya inredningar till butikerna. PTA-butikerna går i svagt beige och en ljus blå/grön ton, med låg inredning för bra varuexponering. Avenue-butikerna ska kännas lyxiga och är inredda i blankt vitt, rostfritt, marmor och ljust skinn med rosa som kontrastfärg. I St Jaques-butikerna är inredningen i valnötsträ, alumium och rå betong. _x000B_St Jaques i NK Passagen har även en bar och en hel del teknik till salu som är resultatet av ett samarbete mellan PTA Group och Hi-Fi Klubben. _x000B_

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093