23948sdkhjf

Benetton ändrar kurs

När den excentriske Benetton-kreatören Oliviero Toscani hoppade av företaget i höstas, strax efter att hans affischkampanj med dödsdömda fångar ännu en gång orsakat folkstorm, spekulerades det om nya riktlinjer._x000B_Nu visar Benetton var skåpet hädanefter ska stå. Den nya _x000B_produktkampanjen är, inte helt oväntat, av mer konventionellt snitt. Borta är de blodiga provokationerna och de politiska budskapen. Istället är det idel friska_x000B_fläktar och dansande ungdomar. Kenyanske James Mollison, 27-årig fotograf och före detta elev på Benettongruppens tankesmedja Fabrica, har ansvarat för kampanjen som rullar igång i mitten av februari i 100-talet länder världen över._x000B_

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Syskonpar vill nå yngre publik med sommarbutik i Båstad
H&M välkomnar PETA:s avslöjande om djurplågeri
The Resort Co växer med externt kapital: ”Påbörjat vår resa mot globalt varumärke”
Acne Studios leker med designspråket i nyöppnad Miamibutik
Här är Filippa K:s senaste butiksöppning
Bric-a-brac öppnar citybutik i norr
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.093