23948sdkhjf

Adidas gör retrokollektion

Tyska sportjätten Adidas-Salomon har inlett en global omstrukturering av varumärket Adidas. Från hösten 2001 kommer sortimentet att vara uppdelat på tre divisioner med inbördes olika inriktning. Avsikten är att träffa mer rätt hos olika kundgrupper för att både kunna bredda konsumentbasen och driva utvecklingen av de mer avancerade produkterna. _x000B_Divisionerna kommer att marknadsföras under sina egna logotyper. Forever Sport ska innehålla funktionella skor och kläder för aktiv idrottsutövning. Originals, som är den mest iögonfallande nyheten, blir en retroinspirerad livsstilslinje byggd på klassiska Adidasmodeller. Den tredje divisionen, Equipment, ska innehålla innovativa produkter mitt emellan aktiv sport och lifestyle._x000B_Den nya affärsstrukturen kommer att införas stegvis med början i Tyskland, Frankrike och USA. Hur förändringen påverkar Adidas i Sverige är ännu inte klart. _x000B_

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Omsättningen rasar för XXL
Lacoste med ny kreativ chef
Kelly Gale samarbetar med svensk tennisstjärna
Inköpen som trendar AW 2023
Modekedja lämnar två gallerior
Modebutik stänger efter 55 år
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.111