23948sdkhjf

Allt fler tjänar på e-handel

Trots att flera av de stora e-handelsprojekten havererat på kort tid fortsätter försäljningen på webben att öka, visar organisationen Svensk Handels Internetindikator för andra kvartalet 2000._x000B_Av de svenska detaljhandelsföretagen bedrev 15,3 procent handel på Internet under andra kvartalet. Det är en ökning med 1,5 procentenheter sedan första kvartalet. Tillsammans omsatte de cirka 1,7 miljarder kronor vilket motsvarar 1,9 procent av den totala försäljningen inom detaljhandeln. Det ska jämföras med föregående kvartal då den svenska e-handeln omsatte 1,3 miljarder._x000B_52 procent av företagen i undersökningen hävdar att deras försäljning på webben är lönsam. Och de traditionella detaljhandelsföretagen redovisar bättre lönsamhet än de renodlade e-handelsföretagen._x000B_– Många har dömt ut e-handeln. Men vår Internetindikator visar att traditionella detaljhandelsföretag som använder nätet som komplement och har väl inarbetade varumärken också har lönsamhet i sin e-handel, säger Svensk Handels utredningschef, Johan Kreicbergs. _x000B_

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Morris Stockholm ökar tvåsiffrigt: ”Ett kvitto på att besluten varit rätt”
Större storlekar för äventyrliga kvinnor
Ägarförändringar i Nudie Jeans – Palle Stenberg lämnar bolaget
Trendbrott – pris viktigare för konsumenten än hållbarhet
Backlund och Orving undersöker modet bortom det bärbara
Modetalanger vidgar perspektivet på stickat och tryck
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.11