23948sdkhjf

Mixat på Bazaar

Den klassiska bazaaren med sin inspirerande och överraskande mångfald av varor är förebild för nya modebutiken Bazaar som öppnade i mitten av september på övre Drottninggatan i Stockholm. Ambitionen är att erbjuda en mix av internationella märken som inte är så etablerade i Sverige och nya svenska designer. Den huvudsakliga målgruppen är tjejer i en mental ålder mellan 20 och 35. Bakom butiken står Carina Svensson som också driver agenturen Scal._x000B_– Tanken är att skapa en lite mer personlig butik. Bazaar passar också väldigt bra in i de här kvarteren, inte supermodern men annorlunda, säger hon. _x000B_Höstens utbud består bland annat av Sinequanone, Replay, Gossip och Branting. Så småningom hoppas Carina Svensson också kunna presentera några intressanta märken som inte finns i Sverige idag._x000B__x000B_

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Syskonpar vill nå yngre publik med sommarbutik i Båstad
H&M välkomnar PETA:s avslöjande om djurplågeri
The Resort Co växer med externt kapital: ”Påbörjat vår resa mot globalt varumärke”
Acne Studios leker med designspråket i nyöppnad Miamibutik
Här är Filippa K:s senaste butiksöppning
Bric-a-brac öppnar citybutik i norr
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094