23948sdkhjf

Mysigt hos Mrs H

Ett minivaruhus à la Colette är på väg att ta plats i Stockholm. Sjätte oktober invigs Mrs H Stockholm i det nya butiksstråket på Drottninggatans puckel. Målgruppen är trendmedvetna, sofistikerade storstadskvinnor som har ont om tid men välfyllda plånböcker. På sortimentlistan hittar man endast två svenska märken: Carin Rodebjer och Jag. Resten består främst av brittiska och amerikanska märken. _x000B_- Tanken är att man ska hitta allt man behöver på ett ställe, med ett selekterat urval. Tonvikten ligger på accessoarer men vi säljer också kläder, skor, mycket väskor, smink, vaser, mattor, plädar, rökelse, doftljus, parfymer och mjukisdjur för vuxna, säger Johan Strandkvist, musikproducent och en av butiksägarna. _x000B_Butiken har ensamrätt på och har introducerat flera av varumärkena. Några exempel är Jade Jagger, Orla Kiely, Emily Shoehorn, Luella, Dr Hauscka, Megan Park, Poole Kits och Anonymous. Det sistnämnda lär vara ett av Madonnas favoritmärken. _x000B_Varken Johan Strandkvist eller den andra butiksägaren Helene Andersson har tidigare erfarenhet från modebranschen. Däremot är de klädintresserade, reser mycket och läser många tidningar - vilket är precis så de tänker sig butikens målgrupp. Inredningskonceptet står de själva för med hjälp av bland annat David Designs nya inredning Funk samt Formfac som bygger om butiken._x000B_- Vi vill bort från den kala, kalla minimalismen, säger Johan Strandkvist._x000B_- Butiken ska vara öppen med varm atmosfär, så att kunderna känner sig välkomna. Vi vill också ge våra kunder något som vi saknar i Stockholm: bra service och kompetent personal som kan de märken de säljer._x000B_

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Syskonpar vill nå yngre publik med sommarbutik i Båstad
H&M välkomnar PETA:s avslöjande om djurplågeri
The Resort Co växer med externt kapital: ”Påbörjat vår resa mot globalt varumärke”
Acne Studios leker med designspråket i nyöppnad Miamibutik
Här är Filippa K:s senaste butiksöppning
Bric-a-brac öppnar citybutik i norr
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.094