23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nike satsar på kvinnor

Sport har länge sagts vara en nisch där kvinnorna är på stark frammarsch. Nu svarar Nike med en storsatsning på kvinnor. Huvudkontoret i Oregon ska utökas med en avdelning om tusen personer som enbart har hand om sportprodukter för kvinnor. _x000B_- Det finns en stor outnyttjad försäljningspotential inom det här segmentet, säger Björn Sandberg, pressansvarig på Nike Sweden. _x000B_- I London, som vi brukar använda som värdemätare, har vi sett att omsättningen på damavdelningarna är 50 procent högre per kvadratmeter än på herravdelningarna._x000B_Nike siktar på att nå de sportshoppande kvinnorna med ett helhetskoncept. Hela deras behov av träningskläder ska tillgodoses i en enda butik, från workout till fritidsmode. _x000B_- Idag finns inget sådant. Istället köper de shorts på H&M, överdelen på Åhléns och resten någon annanstans, säger Björn Sandberg. _x000B_Essential Selections, som Nikes stora kvinnokampanj heter, har redan körts igång i USA. 15 februari kommer kampanjen till Europa. _x000B_

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062