23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Äntligen butik för Whyred

Lagom till julhandeln slår svenska spjutspetsmärket Whyred upp portarna till en egen butik på Grev Turegatan i Stockholm. Med lokalens 60 kvadratmetrar får märket för första gången visa upp kollektionerna i sin helhet och i egen designad miljö. Butiken kommer också att erbjuda Whyred-kunderna andra shopping-upptäckter:_x000B_– Vi vill inte ha en renrakad märkesbutik med bara våra egna kläder. Meningen har aldrig varit att klä folk i Whyred från topp till tå, förklarar Lena Patriksson som tillsammans med Roland Hjort och Jonas Clason utgör trion bakom märket. _x000B_- Till kläderna kommer därför butiken att föra en del skor, väskor och annat som plockas upp på resor._x000B_Den nya butiken utgör lite av en offensivare nyordning i Whyreds hittills blygsamma uppvisningsstrategi. Mässdebuten begicks i dagarna på Copenhagen Vision och i september startar en webbplats i samarbete med webbyrån Razorfish. Lena Patriksson berättar att de under märkets två år på marknaden velat expandera långsamt. Idag säljs Whyred genom 55 butiker i nio länder världen över. Därför är det dags att börja rekrytera folk och göra märket mer synbart._x000B_

BREAKING
{{ article.headline }}
0.097