23948sdkhjf

Elle-redaktören tror på mode som ny medietrend

Mode har tagit musikens plats som trendfaktor och det gynnar

modemagasinen, anser Kristina Adolfsson som är chefredaktör pä Elle.

– Det är inte sä konstigt att vi fär fler läsare. Du ser mode överallt,

mode har blivit en medietrend, säger hon och understryker hur viktigt

det är för nya modetidningar att vara tydliga och hon tror att det

finns plats för fler nya tidningar.

– Det finns plats för fler. Men för att överleva krävs det att du är

bra och tydlig. Om du är beige försvinner du i mängden och alla undrar

vad du egentligen har att säga, säger hon till Svenska Dagbladet.CM
Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Johan Lindeberg lämnar BLK DNM och byter namn: "Jag har funnit ny frihet"
Här är Best of Brands comeback – nya vd:n siktar på 75 miljoner i omsättning
H&M drar kollektionerna till sin spets med Snapchat
Så vände Ellen Dixdotter By Malene Birger: ”Det är sjukt viktigt att vara sjukt tydlig”
Kappahl ska göra alla plagg spårbara
Selam Fessahaye kan vinna pris under Köpenhamns modevecka
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.109