H&M:S försäljningsökning blev 11 procent i november. I jämförbara butiker steg försäljningen med 2 procent. Moms är inkluderat i siffran, medan valutakursförändringar ligger utanför. Men analytikerna hade hoppats pä en försäljningsökning pä 12,7 procent enligt SME Direkt. Men osäkerheten var stor inför rapporten. – Vädret har inte varit optimalt för klädhandeln generellt. Vi vill inte skylla pä vädret. Men det är klart att man i branschen gärna hoppas pä en kall höst och en varm vär", säger Nils Vinge som är ir-chef pä H&M till Dagens Industri. Samtidigt berättar han att Viktor och Rolf-kollektionen har gett ett fantastiskt gensvar.CM
H&M skyller på vädret
H&M:S försäljningsökning blev 11 procent i november. I jämförbara butiker steg försäljningen med 2 procent. Moms är inkluderat i siffran, medan valutakursförändringar ligger utanför. Men analytikerna hade hoppats pä en försäljningsökning pä 12,7 procent enligt SME Direkt. Men osäkerheten var stor inför rapporten. – Vädret har inte varit optimalt för klädhandeln generellt. Vi vill inte skylla pä vädret. Men det är klart att man i branschen gärna hoppas pä en kall höst och en varm vär", säger Nils Vinge som är ir-chef pä H&M till Dagens Industri. Samtidigt berättar han att Viktor och Rolf-kollektionen har gett ett fantastiskt gensvar.CM