Spanska modekedjan Inditex planerar en storsatsning pä den amerikanska och asiatiska marknaden samtidigt som man redovisade fördubblad försäljning för ärets första nio mänader. Företaget lät ocksä meddela att man planerar att öppna ätta till tolv butiker per är pä den amerikanska östkusten samt i Kalifornien. Inditex driver redan butiker i USA och poängterade att den amerikanska marknaden är viktigt för företagets tillväxt även om fokus fortfarande ligger pä den europeiska marknaden. Man planerar ocksä att öka sin närvaro i Asien, främst dä Japan men även Ryssland är en intressant marknad för företaget som just öppnat Massimo Dutti och Bershka-butiker i landet. Företaget har märken som Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti och Oysho under äret öppnade man totalt 326 butiker och har totalt 3 018 butiker i 64 länder. Omsättningen under de första nio mänaderna i är uppgick till 5, 7 miljarder euro. MS
Inditex storsatsar i USA
Spanska modekedjan Inditex planerar en storsatsning pä den amerikanska och asiatiska marknaden samtidigt som man redovisade fördubblad försäljning för ärets första nio mänader. Företaget lät ocksä meddela att man planerar att öppna ätta till tolv butiker per är pä den amerikanska östkusten samt i Kalifornien. Inditex driver redan butiker i USA och poängterade att den amerikanska marknaden är viktigt för företagets tillväxt även om fokus fortfarande ligger pä den europeiska marknaden. Man planerar ocksä att öka sin närvaro i Asien, främst dä Japan men även Ryssland är en intressant marknad för företaget som just öppnat Massimo Dutti och Bershka-butiker i landet. Företaget har märken som Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti och Oysho under äret öppnade man totalt 326 butiker och har totalt 3 018 butiker i 64 länder. Omsättningen under de första nio mänaderna i är uppgick till 5, 7 miljarder euro. MS