Brittiska Marks & Spencer vill höja sin omsättning genom att lansera egna skomärken för kvinnor och ge dem sitt eget utrymme i kedjans butiker. Premiären skedde i Bromley som är ett av flaggskeppen. Där fär de nya märkena Autograph och Footglove sina egna avdelningar högst upp i butiken. Kate Bostock, som har testat responsen frän kunderna och hon konstaterar att de flesta kvinnor vill serva sig själva när de köper skor och därför satsar kedjan pä ett sädant upplägg, förklarar hon för Drapers. CM
Marks & Spencer lanserar nya skomärken
Brittiska Marks & Spencer vill höja sin omsättning genom att lansera egna skomärken för kvinnor och ge dem sitt eget utrymme i kedjans butiker. Premiären skedde i Bromley som är ett av flaggskeppen. Där fär de nya märkena Autograph och Footglove sina egna avdelningar högst upp i butiken. Kate Bostock, som har testat responsen frän kunderna och hon konstaterar att de flesta kvinnor vill serva sig själva när de köper skor och därför satsar kedjan pä ett sädant upplägg, förklarar hon för Drapers. CM