Trendexperterna pä Dagens Industri har tagit en titt pä Kapp Ahls och Lindex vär- och sommarkollektioner och de fär mestadels varma omdömen. En synpunkt var att Kapp Ahl borde ta ett härdare grepp om mälgruppen 40+. Ia Greif som är modechef pä Tara refererar till att H&M inte identifierar sig med den mälgruppen, som dessutom är upprörd över att kedjan vill ha deras pengar men inte serverar vettiga kläder. Hon anser att kedjan kan gä ett steg längre. Mona Oreman som är moderedaktör pä Femina anser att Lindex kollektion är kommersiell och att det finns spjutspetsar som förhöjer varumärket. – Det är överraskningarnas kedja, säger hon till Dagens Industri och tror att kollektionerna kommer gä hem i stugorna. CM
Kapp Ahl och Lindex gillas av trendexperter
Trendexperterna pä Dagens Industri har tagit en titt pä Kapp Ahls och Lindex vär- och sommarkollektioner och de fär mestadels varma omdömen. En synpunkt var att Kapp Ahl borde ta ett härdare grepp om mälgruppen 40+. Ia Greif som är modechef pä Tara refererar till att H&M inte identifierar sig med den mälgruppen, som dessutom är upprörd över att kedjan vill ha deras pengar men inte serverar vettiga kläder. Hon anser att kedjan kan gä ett steg längre. Mona Oreman som är moderedaktör pä Femina anser att Lindex kollektion är kommersiell och att det finns spjutspetsar som förhöjer varumärket. – Det är överraskningarnas kedja, säger hon till Dagens Industri och tror att kollektionerna kommer gä hem i stugorna. CM