23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Mango storsatsar på tillbehör





















































Spanska klädkedjan Mango tänker göra en kraftig satsning pä accessoarer. Planerna är öppna ett antal nya butiker med bara tillbehör som skor, väskor, smycken och klockor samt underkläder och badkläder. Konceptet har testats en tid i Madrid under namnet Mango Touch och fallit väl ut. De första Mango Touch-butikerna utanför Spanien kommer att placeras i Frankrike och Ryssland och ytterligare ett antal länder finns i pipe linen. Skälet till den nya satsningen är att Mangos försäljning av accessoarer i de ordinarie butikerna ökat kraftigt. Ledningen talar om en fördubbling under den senaste tväärsperioden och 2005 stod tillbehören för12 procent av Mangos omsättning pä drygt 10,5 miljarder kronor. Mango har närmare 1 000 butiker i 83 länder och prognosen för 2006 är en omsättning pä 12 miljarder kronor. LW

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093