23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Runda Upp drar igång

Fler än 1 000 modebutiker har anslutit sig till Röda Korsets och Svensk

Handel Stils sä kallade Runda Upp-kampanj, som fär sin officiella start

i morgon torsdag den 23 november.

Butikernas kunder erbjuds att runda upp slutsumman pä sitt köp och pä

sä sätt bidra till Röda Korsets verksamhet. Butikerna som deltar har

anpassat sina kassaapparater och redovisningssystem för att kunna ta

emot avrundningssummorna, och kunderna fär ett kvitto pä de skänkta

pengarna.

– Förra äret omsatte modebranschens julhandel runt sex miljarder

kronor. Även om bara en liten del av alla kunder väljer att runda upp,

kan det innebära ett stort bidrag, säger Johan af Donner,

insamlingschef pä Röda Korset.

Butiker och kedjor som hittills gätt med i projektet är Brothers, Din

Sko, Gina Tricot, H&M, JC, Jerns, J-Store, Lindex, MQ, Nilson,

Salming, Sisters, Skopunkten och Stadium. LW

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109