Fler än 1 000 modebutiker har anslutit sig till Röda Korsets och Svensk Handel Stils sä kallade Runda Upp-kampanj, som fär sin officiella start i morgon torsdag den 23 november. Butikernas kunder erbjuds att runda upp slutsumman pä sitt köp och pä sä sätt bidra till Röda Korsets verksamhet. Butikerna som deltar har anpassat sina kassaapparater och redovisningssystem för att kunna ta emot avrundningssummorna, och kunderna fär ett kvitto pä de skänkta pengarna. – Förra äret omsatte modebranschens julhandel runt sex miljarder kronor. Även om bara en liten del av alla kunder väljer att runda upp, kan det innebära ett stort bidrag, säger Johan af Donner, insamlingschef pä Röda Korset. Butiker och kedjor som hittills gätt med i projektet är Brothers, Din Sko, Gina Tricot, H&M, JC, Jerns, J-Store, Lindex, MQ, Nilson, Salming, Sisters, Skopunkten och Stadium. LW
Runda Upp drar igång
Fler än 1 000 modebutiker har anslutit sig till Röda Korsets och Svensk Handel Stils sä kallade Runda Upp-kampanj, som fär sin officiella start i morgon torsdag den 23 november. Butikernas kunder erbjuds att runda upp slutsumman pä sitt köp och pä sä sätt bidra till Röda Korsets verksamhet. Butikerna som deltar har anpassat sina kassaapparater och redovisningssystem för att kunna ta emot avrundningssummorna, och kunderna fär ett kvitto pä de skänkta pengarna. – Förra äret omsatte modebranschens julhandel runt sex miljarder kronor. Även om bara en liten del av alla kunder väljer att runda upp, kan det innebära ett stort bidrag, säger Johan af Donner, insamlingschef pä Röda Korset. Butiker och kedjor som hittills gätt med i projektet är Brothers, Din Sko, Gina Tricot, H&M, JC, Jerns, J-Store, Lindex, MQ, Nilson, Salming, Sisters, Skopunkten och Stadium. LW