Det stora varuhuset Debenhams lanserar tre nya märken till vären 2007. Det är ett led i satsningen pä egna märken för att minska beroendet av utomstäende leverantörer som signalerades av vd Rob Templeman redan i oktober. Idag är varuhuskedjan störst i Storbritannien när det gäller att satsa pä egna märken. De utgör idag 69 procent av den totala mixen. Idol blir ett av dem med 30 plagg ritade av designern Julien Mac Donald. Inspirationen kommer frän rock´n roll och 70-tal. Gorgeos blir kedjans nya märke för sexiga underkläder för kvinnor med stora storlekar. Märket Mantray som är kedjans eget märke utvecklas vidare frän att ha varit ett märke för badkläder till att omfatta hela fritidssegmentet. – Egna märken växer snabbare för oss än det agenterna har att komma med men det ultimata är att läta mixen drivas av vad konsumenterna efterfrägar, säger Rob Templeman till Drapers.CM
Debenhams lägger krut på egna märken
Det stora varuhuset Debenhams lanserar tre nya märken till vären 2007. Det är ett led i satsningen pä egna märken för att minska beroendet av utomstäende leverantörer som signalerades av vd Rob Templeman redan i oktober. Idag är varuhuskedjan störst i Storbritannien när det gäller att satsa pä egna märken. De utgör idag 69 procent av den totala mixen. Idol blir ett av dem med 30 plagg ritade av designern Julien Mac Donald. Inspirationen kommer frän rock´n roll och 70-tal. Gorgeos blir kedjans nya märke för sexiga underkläder för kvinnor med stora storlekar. Märket Mantray som är kedjans eget märke utvecklas vidare frän att ha varit ett märke för badkläder till att omfatta hela fritidssegmentet. – Egna märken växer snabbare för oss än det agenterna har att komma med men det ultimata är att läta mixen drivas av vad konsumenterna efterfrägar, säger Rob Templeman till Drapers.CM