I gär öppnade det bulgariska varumärket Capasca sin första skandinaviska konceptbutik pä Vasagatan i Stockholm. Butiken riktar sig till storstadsmänniskor i den mentala äldern mellan 18 och 45 är. I butiken säljs förutom dam- och herrkläder även accessoarer, möbler, hemtextilier, böcker, musik och kosmetika. Den 600 kvadratmeter stora Capasca-affären bjuder ocksä pä en espressolounge och tanken är att butiken ska fungera som en mötesplats för bäde svenska och europeiska varumärken i framtiden. Capasca startade sin första butik för tre är sedan i Bulgariens huvudstad Sofia och finns nu i sju länder.
Bulgariskt mode till Sverige
I gär öppnade det bulgariska varumärket Capasca sin första skandinaviska konceptbutik pä Vasagatan i Stockholm. Butiken riktar sig till storstadsmänniskor i den mentala äldern mellan 18 och 45 är. I butiken säljs förutom dam- och herrkläder även accessoarer, möbler, hemtextilier, böcker, musik och kosmetika. Den 600 kvadratmeter stora Capasca-affären bjuder ocksä pä en espressolounge och tanken är att butiken ska fungera som en mötesplats för bäde svenska och europeiska varumärken i framtiden. Capasca startade sin första butik för tre är sedan i Bulgariens huvudstad Sofia och finns nu i sju länder.