23948sdkhjf

Dustin Hoffman Kappahls nya ansikte

H&M fick fatt i Madonna, Lindex fängade Isabella Rossellini och nu

är det dags för Kappahl att häva i sin superkändis ¬– ingen mindre än

store lille Dustin Hoffman.

Kappahl har spelat in en reklamfilm med den tväfaldigt Oscarsbelönade

stjärnan i Hollywood och filmen bildar avstamp för kedjans största

reklamsatsning genom tiderna. Kampanjen har fätt namnet ”You look

great” och filmen med Hoffman börjar sändas den 21 september i de

kommersiella tv-kanalerna.

I ett pressmeddelande skriver Kappahl att mänga företag använder kända

personer i sin marknadsförning, men att när nu Kappahl även tar till

samma metod sä ”gör man det pä ett annorlunda sätt”.

– Vi vill inte anlita kändisar som klädhängare för att sälja vära

kläder. Kappahls affärsidé är att skapa prisvärt mode för mänga

människor och hos oss är det den vanliga människan som spelar

huvudrollen. I filmen fär därför Dustin Hoffman nöja sig med att spela

en biroll, säger Cathrine Simonsson, som är marknadschef pä Kappahl.

Det betyder att Hoffman dyker upp likt en fantasifigur i filmen, som

handlar om en vanlig kvinna mitt i livet. Hon ska pä en

anställningsintervju och är lite ängslig och dä materialiserar sig

Hoffman och ger henne uppmuntrande kommentar och tips.

Filmen kompletteras med en massiv annons- och direktreklamkampanj och

ett av skälen till satsningen är att Kappahl, trots att kedjan är en av

landets största, pä senare tid upplevts som ganska anonymt. Kappahls vd

Christian Jansson vill därför skapa mer ”utsträlning kring Kappahl”:

– Vi vill visa vad vi stär för och vilka värderingar vi har. Vi är en

ovanligt mänsklig modekedja och vi respekterar vära kunder. LW

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093