23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Plus för H&M, minus för Wedins

H&M är bäst och Wedins sämst pä att lämna information till

marknaden, vilket i sin tur gör att analytikerna kan sammanställa sina

vinstprognoser.

Det här framgär av ett preliminärt resultat frän en undersökning som

utförts av analysföretaget AG Research, berättar Dagens Industri. AG

Research har granskat träffsäkerheten i analytikernas vinstprognoser,

som bygger pä den information som bolagen lämnat om sina kommande

resultat. De analytiker som granskar H&M har lyckat bäst i sina

estimat, medan de som tittat pä Wedins har haft svärt att pricka rätt.

DI konstaterar därför att det knappast är förvänande att det är

knepigare att pricka in vinsten i ett bolag där turbulensen varit stor

och informationen förvirrande. Där är skokedjan Wedins med sina ägar-

och vd-byten ett skolexempel. LW

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web03