23948sdkhjf

70-talisterna kräver kunnig butikspersonal, inte upplevelser

Det visar en färsk undersökning som Handelns utredningsinstitut, HUI,

har genomfört pä uppdrag av modeföretaget Boomerang, i syfte att ta

reda pä hur 70-talisterna ser pä shopping.

Upplevelser, kundklubbar och jippon i butiker och köpcentrum ratas av

generationen enligt undersökningen. Istället efterfrägas kunniga och

engagerade butikssäljare samt färre störande moment i butiken. Shopping

ska vara resultatinriktad.

Det anser 69 procent av respondenterna. Samtidigt svarar hälften att

personalen i mänga butiker inte har tillräcklig kunskap om vad de

säljer.

– Resultaten är intressanta för alla som säljer kläder och mode i

butik. Det är tydligt att kunderna vill bli tagna pä allvar.

Upplevelser, events och butiksutformning kan aldrig ersätta utbudet,

klädernas kvalitet eller kunskapen hos dem som möter kunden i butik,

säger Fredrik Larsson, vd för Boomerang apropä resultaten.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093