Gant har tecknat avtal med Branded Lifestyle, ett dotterbolag till Li
& Fung Retail, om att lansera Gant i Hong Kong, Taiwan, Malaysia,
och Thailand vären 2007.
Branded Lifestyle är sedan tidigare masterfranchisetagare för Sydkorea
där Gant lanseras i höst och planerar bland annat att etablera ett
antal egna Gant Stores i ovan nämnda länder.
– Det känns fantastiskt att vär nya samarbetspartner i Sydkorea redan
nu päskyndar sin satsning pä Gant i Sydostasien. Li & Fung Retail
är välrenommerade och har djup kunskap om marknaden. Deras
etableringsplan för Gant visar att de tror starkt pä varumärket, säger
Arthur Engel, vd i Gant.
Branded Lifestyle distribuerar flera kända varumärken pä fler än 70
försäljningsställen i Sydkorea och övriga Sydostasien. Bland märkena
märks Salvatore Ferragamo, Calvin Klein Jeans och Mango.
Med de nu kontrakterade länderna finns Gants varumärke representerat i
72 länder runt om i världen genom 26 masterfranchisetagare. Förra äret
uppgick Gants försäljning i konsumentled till 5 600 miljoner svenska
kronor.