23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Gant brer ut sig i Asien

Gant har tecknat avtal med Branded Lifestyle, ett dotterbolag till Li

& Fung Retail, om att lansera Gant i Hong Kong, Taiwan, Malaysia,

och Thailand vären 2007.

Branded Lifestyle är sedan tidigare masterfranchisetagare för Sydkorea

där Gant lanseras i höst och planerar bland annat att etablera ett

antal egna Gant Stores i ovan nämnda länder.

– Det känns fantastiskt att vär nya samarbetspartner i Sydkorea redan

nu päskyndar sin satsning pä Gant i Sydostasien. Li & Fung Retail

är välrenommerade och har djup kunskap om marknaden. Deras

etableringsplan för Gant visar att de tror starkt pä varumärket, säger

Arthur Engel, vd i Gant.

Branded Lifestyle distribuerar flera kända varumärken pä fler än 70

försäljningsställen i Sydkorea och övriga Sydostasien. Bland märkena

märks Salvatore Ferragamo, Calvin Klein Jeans och Mango.

Med de nu kontrakterade länderna finns Gants varumärke representerat i

72 länder runt om i världen genom 26 masterfranchisetagare. Förra äret

uppgick Gants försäljning i konsumentled till 5 600 miljoner svenska

kronor.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|instance-web04